zaterdag 20 december 2008

Kerstdagen - Versieren

Wat gebeurt er nu allemaal? Wat zijn dat voor een dozen en plastic zakken? Het vrouwtje maakt anders nooit zo'n rommel. Ik hoor ze praten over een kerstboom en versieren en dat Bowen komt helpen. Een boom? In de kamer? Waar is dat nu goed voor? Maar ja, ik zie wel, even afwachten wat er allemaal gebeurt. Het baasje pakt de grote doos uit, maakt een pot vast aan een tafeltje, zet een boom in die pot en dan is volgens hem de kerstboom klaar. 


Het vrouwtje zal erg blij zijn, als ze thuis komt, dan hoeft zij dat niet meer te doen. Ja, ja, het vrouwtje was wel blij, maar het was toch niet de bedoeling dat de boom er al stond. Ze had aan Bowen beloofd dat hij mee mocht helpen. Dus de boel weer uit elkaar, naar de andere kamer, en de volgende dag met Bowen erbij, het hele gedoe weer in de huiskamer. Bowen miste de kerstballen en slingers, en het gaat niet van harte, maar deze keer heeft hij gelijk. Die ballen en slingers uit de boom slaan was vast fantastisch geweest. Dit is maar een kale bedoening, minder lol aan zo. Misschien kan ik wel onder het tafeltje kruipen en proberen dat lelijke rode kleedje er af te slopen, dat ding doet pijn aan mijn ogen. Wat een gedoe allemaal, en dan moet de kerst nog komen! Dat belooft wat, ik hou jullie goed op de hoogte.

Copyright © Thea Bekers 20-12-2008

Geen opmerkingen:

Een reactie posten