vrijdag 10 december 2010

Dit kan toch niet

Ik ben een nette fatsoenlijk kater. Ik let er goed op dat ik goed gewassen ben, mijn haren goed zitten, zodat ik niet voor schut sta. Nu, dan moet je Maro zien. Niet dat hij zich niet wast, dat hoor je zelfs in een andere kamer. Het is zijn uiterlijk! Het is net een onbeschaafde boerenpummel. Soms schaam ik me er voor, dat hij bij ons hoort. En zijn lopen! Arme benedenburen, gelukkig is de vloer van beton, en ligt er dikke vloerbedekking met een ondertapijt. Hij bonst door de kamer, gaat met een plof liggen. Het is net een lappenpop, hij zakt zo in elkaar. Ook als hij opgetild wordt, zal hij niets meegeven, net een zak aardappelen. Hij ligt graag op schoot, maar hoe! Een complete striptease is het. Nu slaap ik ook wel eens met mijn buik naar boven, maar dan ziet nog steeds alles er netjes uit, niet te vergelijken met die voddenbaal.
Samengevat: we hebben een allerliefste boerenpummel, lappenpop, zak aardappelen, voddenbaal in huis, en ook ik kan hem niet meer missen.



Copyright © Thea Bekers 10-12-2010

Geen opmerkingen:

Een reactie posten